پرش به محتوا

معرفی و دانلود کتاب استراتژی رقابتی

    کتاب “استراتژی رقابتی” (Competitive Strategy) اثر مایکل پورتر، یکی از کتاب‌های برجسته در حوزه استراتژیک مدیریت است. این کتاب برای اولین بار در سال 1980 منتشر شد و هنوز هم در حوزه استراتژی و رقابت‌پذیری شناخته شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

    در این کتاب، پورتر به بررسی روش‌های مختلف رقابت در بازارهای مختلف می‌پردازد و با استفاده از تحلیل صنعت و تحلیل رقبا، به شرکت‌ها راهکارهایی برای رقابت در بازارها ارائه می‌دهد. او مفهوم رقابت را به شکلی جامع و دقیق توضیح کرده و به تحلیل صنعت و تحلیل رقبا به عنوان دو ابزار اصلی در تعیین استراتژی رقابتی پرداخته است. همچنین، او به بررسی راهکارهای مختلف برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازارها می‌پردازد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و باکیفیت، بهترین راهکارهای رقابتی خود را انتخاب کنند.

    کتاب “استراتژی رقابتی” به عنوان یکی از مهمترین کتاب‌های حوزه استراتژیک شناخته شده است و تا به امروز بیش از 30 سال از انتشار آن گذشته است.این کتاب به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با توجه به تحلیل صنعت و تحلیل رقبا، بهترین استراتژی‌های رقابتی خود را انتخاب کنند و به دستیابی به مزیت رقابتی در بازارها کمک می‌کند. به علاوه، این کتاب به بررسی مفاهیمی همچون مزیت رقابتی، زنجیره ارزش، رقابت با قیمت و رقابت با تفاوت، می‌پردازد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پایداری و رشد پایدار در بازارها را تضمین کنند.

    کتاب “استراتژی رقابتی” به دلیل پوشش جامع و دقیق از مفاهیم استراتژیک و تحلیلصنعت و همچنین ارائه راهکارهای قابل عمل برای شرکت‌ها، همچنان به عنوان یکی از مهمترین منابع در حوزه استراتژیک شناخته شده و در دانشگاه‌ها و مدارس کسب و کار به عنوان منبعی اساسی در دروس مدیریت و استراتژیک تدریس می‌شود.

    شما میتوانید این کتاب را در دو نسخه انگلیسی و فارسی از و‌بسایت ما دانلود کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =